Dygnspass på brandstationen!


Dagen började som vanligt 8.00 med lite möte, och sedan kollade vi igenom bilarna, testade ljusen och sirener och kollade luften i tuberna och allt det där.
Jag och Sandra posade även lite snyggt ;D


Sedan hade vi genomgång på kemcontainern och standardrutiner vid kemlarm tillsammans med G, blev även att vi satt i solen ett tag och pratade innan det kom ett larm, dock bara ett litet och inget allvarligt. Inga blåljus eller så =P

Medan dom andrade kopplade släpen så roade vi oss med att fotografera våra sexiga larmkläder, haha! Men utan jackorna. Var för varmt för dom. Iallafall inne i vagnhallen =P


När vi kom ner till simhallen så var det tvärtom sjukt kallt, tyckte jag..Sandra var smart nog att ta jackan, MJ fick mig att lämna min i bilen och alla andra sprang runt i t-shirt och tyckte det var jättevarmt, medan jag stod och höll på att frysa ihjäl. Typ.

På eftermiddagen var brandmännen som jobbade den dagen iväg på en varm insatsövning ihop med dom som ska vikariera i sommar, men jag och Sandra stannade kvar på stationen, så vi låg ute och solade/sov, jobbade med brandarbetet som ska redovisas på måndag, och sen spelade vi vårat roliga mobilspel, åt glass och pratade med K, som mobbade sönder oss som vanligt ;D

Eftersom vi skulle stanna kvar och jobba natten också så stack vi iväg och handlade allt till tacosen medan dag-gänget hade sin fys, när vi kom tillbaka hade dom andra som vi skulle jobba natten med kommit: P, M, A, L och R. Så då plockade vi in grejjerna i kylen, hade lite samlingsmöte, sedan gick jag och Sandra och A och fixade sängkläder och sånt till oss, A kallade det för sänglinnen och vi tyckte inte han hade något att göra med vad vi skulle sova i..haha, men det visade sig att det var samma sak som lakan. Sen blev jag och Sandra satta i att rengöra maskerna och tuberna som använts under dagen. När det var klart så var Sandra så elak så hon blötte ner mig, då snodde jag M's vattenflaska och sen jagade vi varandra rundor över hela stället, och blev lite blöta också på köpet..haha ;D M och R dom fjantarna stod och ville se catfight ("catfight *klappklappklapp* catfight!")..men det fick dom inte ;D iallafall, sen körde vi iväg på  såkallad "orientering", och skulle kolla så alla vägar var framkomliga överallt. Lika störda som vanligt dom kära brandmännen ;D haha. Dom är verkligen hur roliga som helst =) Jag och P satt och lyssnade på min vackra mobilsång som mamma inte fattade förräns jag förklarade, sen berättade jag och Sandra våra berömda roliga historier som alla tjatar om...P och R var inne på Coop också och köpte jordgubbar och glass till kvällen, gulligt! Sen var vi nerom hamnen lite, eftersom dom ville kolla på båtar..så jag, Sandra och R var väl lagom uttråkade och P, M och A fick ha sin "fyrtioårskris" som jag och Sandra mobbade dom för ;D
När vi kom tillbaka hann vi med ungefär 15 minuters fys, sedan kom Jennifer och Andreas för att hämta en grej av mig, så då stod jag och Sandra utanför och pratade med dom en liten stund, och kollade på Jennifers nya hamster Sickan som hon hade köpt, såå gullig! Men Sandra förolämpade henne, ja, Sickan är en hon! och kallade henne för råtta utan svans...hmm^^
Sedan kom det larm så då fick vi dissa dom och springa in och byta om och åka iväg, vi är såå grymma, har aldrig missat den där 90-sekundersgränsen =D
Var väl inte så stort larm det heller, men var blåljus iallafall..haha, sen berättade Sandra, som åkte i tankbilen med M, att han skulle inte ha hittat om det inte vore för att L hade spillt vatten över hela vägen ;D
R gjorde även en fantastisk insats på plats sen, totalt orädd! ;D haha =)
När vi körde tillbaka så underhöll även P oss med väldigt vacker sång. Jag lovade att jag skulle rösta på honom när han sökte till idol!
Sandra, du slapp hörselskador och dansbandslåtar!


När vi kom tillbaka lagade jag och Sandra mat, tacos blev det!
Jag skar lök med skyddsglasögonen från femman, räddningsbilen som används vid trafikolyckor. L var så snäll och lånade ut dom ;D
Sedan kom även R upp och hjälpte oss, han plockade ur diskmaskinen, Sandra stekte köttfärs och jag skärde grönsakerna! Teamwork!
Efter vi hade ätit så hjälptes vi alla åt att diska och plocka ordning, P och R syns även här när dom står och diskar! Och A gjorde någon sorts konstig psykisk blick! Haha ;D
Sedan på kvällen/natten gick dom andra och la sig framåt halv tolv tiden, så jag och Sandra och R satt uppe till två ungefär och pratade en massa skit, spelade kort och kollade på tv. Himla trevligt =)



Guuud vad långt det här inlägget blev! Tror nog inte att någon orkade läsa hela, men har ju haft så jävla kul så jag vill komma ihåg det =) Så jag skriver verkligen allt här..eller nja, inte riktigt allt, men det mesta ;D haha!


Kommentarer

Lämna en söt kommentar här om du vill!

Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig till nästa gång?

Email?

Har du en egen blogg så jag kan kika in där?

Vad hade du på hjärtat nu då?

Trackback
RSS 2.0