Hemma nu ;D

Hemma nu, efter en låång dag! Började på brandstationen klockan 8.00 med lite samling och möte som vanligt, sen kollade vi bilarna (Jag och Sandra) tillsammans med R, och sedan tillbringades förmiddagen i en andraklass på en lågstadieskola och det pratades om brandsäkerhet och så, dom små barna fick även åka brandbil, haha, jättasöta var dom ;D
Efter lunchen blev det mest slangrullning och lite sånt, var även uppe i 32-metersstegen på stegbilen, allt för att roa sig! haha ;) men väääldigt vacker utsikt! hahaha^^och kändes ju inte alls som att man var så högt upp :P
Fys-träning på eftermiddagen, och jag kan stolt meddela att jag nu har klarat rullbandstestet för brandmän!
Kopierat från google:
Rullbandstestet är ett konditionstest som görs på ett rullband
som är inställt på en lutning av 8 grader och en hastighet på
5,6 km/h. Testet pågår i 6 minuter och man bär full rökdykar-
klädsel med gymnastikskor istället för stövlar. Rökdykar-
huvan ska ska vara uppfälld över hjälmen och andnings-
masken skall ej vara påtagen.
GODKÄND: För att bli godkänd ska den sökande klara av att
gå på rullbandet i 6 minuter.

Genomföres då grundkravet att få arbeta som rökdykare är ett godkänt rullbandstest.
Inga larm alls idag, men det överlevde man också! Jag och Sandra satt dessutom och kom på värsta planerna på gymmet idag..hahaha! Avskedspresenten till våra kära brandmän efter nästa vecka tillexmpel. Vi har extrem sjuk humor ;D
"Det kan han behöva nu när han har 40-årskrisen!"
Men han är väl knappt ens 30 år..hahaha ;D
Mötte sedan upp Jennifer och Andreas när jag hade slutat, då körde vi först till ica och köpte vindruvor och lite annat, sedan körde vi ner till Bromölla och hämtade ut biobiljetterna, kollade på Indiana Jones, trodde den skulle vara skitdåligt men var riktigt riktigt bra faktiskt =)
Kom hem nu för en halvtimme sedan, ska snart gå och lägga mig, imorgon ringer klockan 05.30, då blir det först fys-träning på Motiva ihop med brandmännen, sedan jobb fram till elva då jag och Sandra ska möta upp Becka för lunch, sedan är det skola och Idrott/Hälsa B mellan 12.45 och 15.50, sen på kvällen blir det förhoppningsvis lite party =)
Hoppas ni också har haft en bra dag =D


Kommentarer
Postat av: Sabrina Tonårshäxan

Tactacktack! :D

2008-05-23 @ 03:02:53
URL: http://sabrina.blogg.se

Lämna en söt kommentar här om du vill!

Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig till nästa gång?

Email?

Har du en egen blogg så jag kan kika in där?

Vad hade du på hjärtat nu då?

Trackback
RSS 2.0