Humor!

Det är så att eftersom vi har så väldigt lite att göra på lektionerna så roar vi oss med att sms:a uppmuntrande sms till varandra under dagarna..den här fick jag av Becka för någon vecka sedan:
Brandmannen kommer hem från jobbet en dag och berättar för frugan: "Vet du, vi har ett FANTASTISKT system på brandstationen, när ettan ringer tar vi på oss jackorna, när tvåan ringer åker vi nerför stången och när trean ringer sätter vi oss i bilarna och kör iväg." Frugan tycker det är superbra, så brandmannen säger: "Från och med nu gäller samma system här i huset, när jag ropar ett så vill jag att du klär av dig, när jag ropar två hoppar du i sängen och när du hör tre så sätter vi igång och gökar." När han kommer hem från jobbet kvällen därpå så skriker han: "Ett!" Frun tar av sig kläderna. "Två!" skriker han då, hon hoppar i sängen. "Trean!" Dom  börjar göka. Efter några minuter skriker frun: "Fyra!" Brandmannen ser förvirrad ut, "Vad betyder fyra?" frågar han. "Mer slang, du är inte ens i närheten av elden!" säger frugan.

Kommentarer
Postat av: Martin

Kan du inte ringa till mitt rederi och fråga hur man gör för att dra till sjöss?

Dom har faktiskt tagit upp min blogg på ett befälsmöte, svärtar jag ner deras bolag eller får jag sjöfarten att verka rolig var ämnet.

Sjukt egentligen.

Men om du ringer, säger att du läst på internet att det verkar ju roligt att vara på era båtar.

Om fler ringer kanske jag får PR jobb av dom tillslut. Det hade varit hysteriskt ironiskt!!!

Helén Bengtsson

Crewing Manager



[email protected]

+46 (0) 31 616214

+46 (0) 705 903769 (person on duty)



Broström Ship Management AB

SE-403 30 Göteborg

Sweden

2008-05-02 @ 01:12:25
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: alexandra

Godmorgon!:)

2008-05-02 @ 05:39:04
URL: http://norrlandsflickaan.blogg.se
Postat av: Ida

Svar: Njae jag har spanat in ett par inlines nu lagom tills träningen slutar och dom går loss på minst 700 och då kan man alltid behöva extra cash ;) Ordentlig lön får jag inte förrän 25 JUNI :O :P

kraaam

2008-05-02 @ 08:13:48
URL: http://lifeisfordummies.blogg.se

Lämna en söt kommentar här om du vill!

Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig till nästa gång?

Email?

Har du en egen blogg så jag kan kika in där?

Vad hade du på hjärtat nu då?

Trackback
RSS 2.0