Korkade danskar!

Min lillebror var ute och körde cross på våran tomt innan, och huset bredvid hyrs ut till folk som kommer hit på semester, idag har det kommit ungefär 5-6 stycken danskar. Medans Mathias var ute och körde så stod dom väldigt länge och stirrade och pekade, när Mathias kom tillbaka efter att ha varit ute en sväng på vägen så stoppar en gubbe i tajta byxor och hans fru (?) med feta arslet honom och skäller ut honom för att han kör och för väsen när dom vill ha lugn och ro. Ursäkta? Svaret dom fick av Mathias var ungefär såhär: "Jag skiter väl i vad du säger, jag bor här tyskjävel!" Att han sedan var dansk och inte tysk spelade ingen roll, dom låter ju likadant. Whatever.
Nu är iallafall pappa ute på tomten och kör med röjsågen, som låter hundra gånger mer en crossen, sen ska han klippa gräset, och hundarna är ute och leker högljutt på tomten. That's it danskar! Kommer ni hit ska ni hålla käften, le och se glada ut. Förresten, varenda en i danskgänget springer runt i tajta, glansiga byxor och tajta trikåtröjor. Vidrigt vidrigt.
Eftersom det står på Mathias ansvar att klippa den delen av gräsmattan som hör till det huset (vilket han och ägaren har kommit överrens om) och detta ska bli gjort den här helgen, så är planerna att så fort kärringen med feta arslet kommer ut och lägger sig för att sola på gräsmattan imorgon så är det snabbt fram med gräsklipparen, en sån där åkgräsklippare dessutom.


Kommentarer
Postat av: Ida Ohlsson

hmm, måste kommentera att alla danskar inte är såna!
Egentligen så är dom hur härliga som helst, men är inte vana vid höga ljud m.m.

För övrigt så är jag, min familj och släkt både danska och tyska, och vi är inte korkade :)

2008-05-10 @ 12:49:04
URL: http://idaohlsson.bilddagboken.se

Lämna en söt kommentar här om du vill!

Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig till nästa gång?

Email?

Har du en egen blogg så jag kan kika in där?

Vad hade du på hjärtat nu då?

Trackback
RSS 2.0