Min dag!


Jag på jobb idag.

Första dagen på akuten och det har varit kanonbra! Underbar personal och sen fick jag göra en hel massa också vilket gör det ännu roligare! Jag menar, det är väl ändå roligare att få bli en del i arbetet än att bara få stå och kolla? Som på operation...inget ont om OP, dom var jättetrevliga, men akuten är snäppet bättre! Finns saker att göra hela tiden! Nästan så man längtar lite till imorgon faktiskt ;) äsch, nu ska jag inte säga för mycket, blir säkert hur lugnt som helst imorgon bara för att jag skriver såhär nu :P
Träffade lite folk som man kände och så också, trevligt att träffa dom ju men sammanhanget kunde ju ha varit ett annat..hoppas att ni förstår vad jag menar^^
Sandra kom vid ett, så vi gick ihop på eftermiddag, var nere på klin.fys en sväng med en patient bland annat. Imorgon jobbar vi samma tid också, 07.30-15.30 så det kan nog bli skojj, slipper sitta helt ensam i matsalen och äta då också! Haha. Egentligen skulle jag haft lunch vid tolv-tiden, men då kom det in ett akutfall med ambulansen, så då ville jag inte gå därifrån, så gick och åt vid ett istället, och då mötte jag Sandra, Maja och Becka som redan varit och ätit, så stackars jag fick sitta ensam och övergiven, nej skojja bara, så farligt var det inte ;D haha!
Tog mina första venprover idag också! Eller ja, har ju tagit prover innan förstås, men detta var mina första på en riktig patient, inte bara en lärare eller en kompis, och gick det bra? Ja! Fick jag blod? JA! Haha ;D
Äsch, nu har ni säkert tröttnat på att höra om min dag, om ni ens har orkat läsa hit ;P

Kommentarer

Lämna en söt kommentar här om du vill!

Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig till nästa gång?

Email?

Har du en egen blogg så jag kan kika in där?

Vad hade du på hjärtat nu då?

Trackback
RSS 2.0