katastrofövning i ronneby,

Mötte Sofia vid skolan vid sju imorse, sedan körde vi till Ronneby vid halv åtta-tiden ungefär, var där strax före åtta och då blev vi indelade i två olika grupper, vi åtta från min klass och ungefär fem andra hamnade i den ena bussen, och vi blev tilldelade skador och sedan blev vi sminkade för att det skulle se mera verkligt ut.

Från vänster: Min skada i huvudet, Jennifers skada - öppen fraktur på underbenet, och Sofia, jag och Emelia.

Efter det så körde vi första övningen var superkul och jag och Jennifer var värsta idioterna som skällde på varandra..haha, dom tjatade om att vi verkligen skulle spela och så, men dom bak i bussen hade typ garvat åt mig och Jennifer..men vi var ganska störda ;) men det är vi alltid! haha.
Jag fick en prio 2 lapp iallafall, men blev ändå uttagen bland dom sista, men var rätt skoj att sitta och kolla hur brandmännen och ambulanspersonalen jobbade, sedan var han från ambulansen som jag gick med igår ute på uppsamlingsplatsen ;P när vi sen skulle ha sån utvärdering och feedback så frågade dom vad vi tyckte om ambulansfolket, hur dom hade skött sig, jag och Sandra bara: "Vi vågar inte säga något..*lalala*" haha.
Vid elva så var det mat, och sedan bytte dom två räddningsteamen plats och halv ett så körde det igång igen, samma övning och samma skador, och den här gången var det brandmän från karlshamn på plats, dom vi hade praktik hos i våras =) haha. Så det var lite skoj (A)

Jag och Sandra fick ligga med stabiliserade nackar hur länge som helst kändes det som, haha, men är ju inte första gången men har en sådan på sig, så man visste ju hur obekvämt det var ;P har ju haft såna på tidigare övningar, och sedan har vi ju själva använt dom och stabiliserat med när vi gjorde räddningstjänstutbildningen i höstas...

När vi var klara däruppe så gick jag och Jennifer till BTH och väntade på Andreas, var skitskoj att sitta där, för jag kunde inte ta väck min skada utan rengöringsmedel, så alla glodde som faaan! hahaha! sedan körde vi till körskolan, och där träffade jag min körlärare som blev jätteorolig ;P jag fick boka körtider iallafall =)
skulle ju egentligen simmat med Frida idag, men glömde mina badgrejer..så himla typiskt! suck. men men, kom hem vid sju-tiden och då var jag ute med hunden, nu har jag precis ätit och duschat. Ska sova snart.
Imorgon blir det först skolan och hämta busskort, sedan körskolan ett par timmar, ska boka lite mer tider och plugga.. och till sist jobb mellan 14 och 21.

Pusshejj <3

Kommentarer
Postat av: Bella

Vad kul det måste ha varit att bli sminkade och allt :)

2008-09-17 @ 21:48:59
URL: http://modebella.blogg.se/
Postat av: bea

svar: haha, ja visst är bilden nice? :) Usch vad hemskt såren såg ut.. :)

2008-09-17 @ 21:59:04
URL: http://bloggbea.blogg.se/

Lämna en söt kommentar här om du vill!

Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig till nästa gång?

Email?

Har du en egen blogg så jag kan kika in där?

Vad hade du på hjärtat nu då?

Trackback
RSS 2.0